Vizita la medicul dentist NU doare

Este normal să ai o oarecare reținere înainte de a merge intr-o clinică stomatologică, dar dacă anxietatea îți afectează sănătatea orală, până în punctul de a nu putea merge la dentist, este posibil să te confrunți cu „frica dentară”, cunoscută și sub denumirea de dentofobie sau stomatofobie.

Dacă o afectiune este depistată din timp, îngrijirea este rapidă, nedureroasă și ieftină.

Pe de altă parte, o carie complicata presupune un tratament mai complex, mai indelungat și mai scump. De exemplu, daca o carie a afectat nervul si a aparut durerea, se va face o procedura de devitalizare (scoatere a nervului), urmata adeseori de o reconstructie cu pivot dentar si coroana. Asadar, daca punem in balanta timpul necesar unui tratament pentru o carie minora (o sedinta de aproximativ 20-30 minute) si cel necesar pentru tratament de canal, pivot si coroana (mai multe sedinte, care se pot intinde pe mai multe saptamani), cu siguranta vom intelege avantajele tratarii din timp a problemelor dentare.

Majoritatea oamenilor dezvoltă fobii dentare datorită unei experiențe neplacute în trecut. Dacă tratamentul anterior a fost dureros sau a dus la complicații, pacientul poate evita vizita la stomatolog.

Simptome resimţite într-o stomatofobie:

• Teama de pierdere a controlului: unii pacienți asociaza mersul la dentist cu pierderea controlului asupra situatiei. Dintr-o data, me dicul preia controlul asupra dintilor/corpului pacientului, ceea ce poate fi asociat cu un sentiment de neputinta.
  • Teama de durere: majoritatii oamenilor le este frică să meargă la stomatolog de teama durerii, în special cei care au un prag foarte mic de toleranță la durere.
  • Jenă: unii oameni se confruntă cu rușine sau jenă atunci când medicii stomatologi le privesc gurile și dinții. Acest disconfort poate fi agravat de apropierea pacientului de dentist în timpul tratamentului.

Câteva idei pentru pregătirea vizitei

Unele acțiuni simple te pot ajuta să mergi mai linistit la dentist:

• Exerseaza respirația prin nas în timp ce iti menții gura deschisă
  • Ia un remediu calmant din plante
  • Bea un ceai calmant de tei, musetel sau lavanda
  • Foloseste aromaterapia pentru a te relaxa- uleiul esential de lavanda este unul dintre cele mai bune sedative!

Laserul dentar– cea mai buna solutie pentru pacientii fricosi! Este singura tehnologie dentara care poate oferi tratamente fara durere, atat pentru carii, cat si pentru gingivite, parodontoze, etc. O clinica stomatologica laser vine in sprijinul pacientilor cu servicii de cea mai inalta calitate, folosind ultratehnologia laser, FARA DURERE, fara ace si fara freza!

Daca ai probleme dentare si iti este teama de dentist, cel mai indicat este sa apelezi la tratamente cu laser , deoarece acestea ofera o experienta complet diferita de stomatologia clasica. Practic, laserul dentar nu atinge dintele, nu supraincalzeste nervul si de aceea nu produce durere. Acesta poate fi cea mai potrivita solutie pentru cei care vor sa isi depaseasca temerile legate de tratamentele stomatologice clasice si sa nu mai auda zgomotul neplacut al frezei.

Un gaz care anesteziază frica

Împotriva fricii de dentist, există posibilitatea utilizarii unui gaz special, sedativ. Procedura se numeste inhalosedare si poate fi folosita atunci cand este nevoie, pentru a efectua tratamente in siguranta, unui pacient relaxat.

Hipnoza: o metodă blândă împotriva durerii și fricii

Pentru a ajuta pacientul anxios să se relaxeze în timpul tratamentelor dentare, există și o metodă blândă: hipnoza . Aceasta este pentru persoanele stresate, dar care nu sunt fobice până la punctul de a nu sta pe scaun.

Pacientul închide ochii și se lasă ghidat de vocea dentistului care, într-un fel, îl direcționează către un alt univers. Scopul este de a ajuta persoana să se relaxeze, astfel încât dentistul să poată continua cu tratamentul în pace. Desigur, acest lucru nu înlocuiește anestezia locală atunci când este nevoie.

Dentiștii care folosesc această metodă sunt instruiți special în hipnoză.

Este mai bine să mergi cu regularitate la stomatolog pentru a ti se spune că totul este în regulă, decât să aștepți să ai dureri pe care să le tratezi.

Folosind tehnologiile moderne disponibile acum in anumite clinici dentare, este mai mult decat posibil ca vizita la dentist sa NU doara, iar tu sa iti depasesti vechile frici legate de tratamentele clasice stomatologice.

Programeaza-te ACUM!

Life Dental Spa – fara ace, fara freza, fara durere!